Együttműködni a Mindenséggel

„'Ne az én akaratom legyen meg, hanem a tiéd, Atyám!' Ez az emberi létezés kulcsmondata. A kínai Ji King ezt úgy mondja: 'Bele kell simulni a Taóba'. Morihei aikidó mester pedig így: 'Együttműködni a Mindenséggel'. Ha ez túl elvontnak, megfoghatatlannak tűnik, és látni akarod, hogyan történik a gyakorlatban ez az együttműködés, nézd meg egyszer a legszebb keleti harcművészet, az aikidó alapítójának, Uesiba Morihei mesternek az utolsó filmfelvételeit. Látni fogod, hogyan küzd egy nyolcvan esztendős, halálosan beteg, galambősz szakállú vénember nyolc ellenfelével egyszerre, hogyan táncol testetlenül, könnyedén és méltóságteljesen a veszedelmes örvényben - látni fogod, milyen az, amikor valaki az univerzum erejével együttműködve küzd. Táncnak tűnik az élet-halál csata. A vadul támadó fiatalemberek átbuknak rajta, lába elé zuhannak, lerepülnek róla, körbe-körbe, könnyedén, mint a faforgácsok, miközben ő alig érintve, inkább csak meglegyintve, vad akaratukban nem meggátolva, de továbbsegítve őket - elegáns, táncos mozdulatokkal, szálfa egyenes derékkal átlép rajtuk, és megy tovább. Körbe-körbe, mert a kozmoszban minden körkörösen, spirálisan jár a tengelyén. Maga a Mester teljesen önátadott állapotban van. Látszik rajta. 'Nem én harcolok, hanem a Mindenség Ereje' - mondta egyik utolsó beszélgetésében, amikor az is kiderült, hogy a felvétel idején az öreg már járni is alig tudott. Közel volt a halálához. 'Ilyenkor nem érzem a gyengeséget.' Hogyan lehet az? 'Nem én vagyok.'"
 Müller Péter

Nos, én megtaláltam  az Uesiba Morihei mesterről készült videót. Csak annyit tudok mondani, hogy tényleg érdemes megnézni!




Morihei Ueshiba y el Aikido - Takemusu Aiki 3/3 - Sub Español

Szeretet és nagy ölelés !

Dia


Azért írhatnál ám ide Te is nekem néha ... ♥

2 megjegyzés:

Sipos Áron írta...

köszi, én is nagy tiszteletet érzek a Mester iránt!

EzoAnyu írta...

:) csodálatos, az biztos !

copyright © . all rights reserved. designed by Color and Code

grid layout coding by helpblogger.com